diogenecainele

Adio Geoană!

noiembrie 25, 2007 · 16 Comentarii

PSD şi-a primit la urne verdictul: e grav. Mai mult, ulterior anunţării rezultatelor, ceea ce ar fi trebuit să fie un moment de tristeţe şi reevaluare lucidă a fost prihănit de zbaterile meschine ale unui personaj, iarăşi şi iarăşi, lamentabil.

După ce a condus PSD la eşec, Geoană a vorbit mult şi dezlânat, bătând recodruri castriste de irealitate. Singura frază care merită notată, şi asta doar pentru absurdul său desăvârşit, este că PSD a avut ”un scor relativ bun”. Ce a spus Geoană mi-a produs ameţeala pe care mi-o poate produce specatcolul unui homuncul, născut dintr-un experiment ratat, care cântă oda bucuriei în vreme ce familia sa moare.

Cum domnule Geoană, un partid care ajunge să adune doar 21% când a plecat de la 37%, a fost în opoziţie când se creşte şi nu se scade, în condiţiile de participare redusă când electoratul său în general disciplinat are un cuvânt greu de spus şi i-a pompat 2-3 sau chiar 4 procente în plus faţă de realitate, când partdele de dreapta ajung la un scor însumat strivitor - de peste 50% etc etc, cum nu vă este ruşine să spuneţi că PSD a obţinut un scor ”relativ bun”? Vă rog, cineva din PSD să-i explice care-i situaţia , dacă se poate repede, pentru că vreau să pot vota şi la alegerile viitoare cu PSD.

Nu vreau să intru în detaliile unui discurs grotesc, ce încerca să prezinte dovada ştiinţifică a catastrofei şi decăderii ca un prim pas în recucerirea puterii, pentru că îmi este greaţă, iar jignirile la adresa inteligenţei se cer ignorate, ca orice alte jigniri. Mă voi opri aici cu autopsia actualităţii, pentru a trece la concluzii.

O regulă de bun simţ spune că atunci când ceva nu merge, şi vezi că nu merge nu o dată ci repetat, ba chiar ani de zile, trebuie să fii dement să nu îl schimbi. PSD e un partid bine ancorat în realitate.

Geoană probabil va fi oricum schimbat la următorul congres, împreună cu bună parte din ”echipa” cu care a reuşit să pună stânga românească în derivă şi derută. Nu văd PSD-iştii încercaţi de spiritul sinuciderii. Tot ce sper este ca Geoană să nu se cramponaeze de putere. Cel mai bine ar fi să demisioneze. Ar avea parte de o ieşire onorabilă dintr-o situaţie ruşinoasă şi poate ocazia unei reveniri. În felul acesta ar scuti partidul de scandaluri şi chiar şi-ar face şi lui un bine.

Însă demisia lui Geoană (sper din motive practice să fie demisie şi nu schimbare) ar da mai ales un semnal important către electorat cu privire la un nou început. Ar atrage atenţia şi asupra unei noi politici pe care PSD are ocazia să o inaugurez, de opoziţie fermă şi coerentă la adresa regimului Băsescu şi a guvernului Tăriceanu, şi chiar a unei noi dinamici. Desigur, PSD îl poate păstra pe Geoană, dar asta ar însemna clar continuarea mersului din greşeală în greşeală spre extincţia finală. Rezultatul este previzibil ,cu o precizie aproape matematică. Nu trebuie să fii versat în logică sau să fi auzit de meritele ştiinţifice ale inducţiei să îţi dai seama de asta. Sper ca şi Geoană să o realizeze, să se gândească la cum ar fi să aibă stânga românească pe conştiinţă, şi să demisioneze.

Update: pe măsură ce se adunau la BEC voturile din cătune scorul a ajuns la 23% , ceea ce nu schimbă cu nimic situaţia PSD-ului.

Categorii: Politice (varii)

16 raspunsuri so far ↓

  • Vania // noiembrie 26, 2007 at 11:53 am

    Eu cred că domnul Geoană n-o face din răutate…

  • Horia // noiembrie 26, 2007 at 12:14 pm

    Diogene, ma bucur ca exista oameni de stanga atat de lucizi si de profunzi. Analiza ta e foarte precisa si virulenta anti-Geoana e perfect justificata. Ma tem, insa, ca betia cu apa rece va continua la PSD cu negocierile pt guvernare, cu mentinerea intr-o zona baltita a scenei politice, ceva de genul nici cea, nici hais, si, nu in ultimul rand, cu ezitarile oamenilor seriosi de a apuca taurul, pardon plavanul, de coarne.
    Ideea de stanga e monopolizata nemeritat si compromisa in Romania de ceea ce insemna acum, oficial, PSD. Daca acest partid nu e capabil sa-si asume rolul de a fi o forta coerenta si autentica de stanga, atunci va trebui ca unii sa treaca de la analize la fapte…

  • mihneageorgescu // noiembrie 26, 2007 at 11:09 pm

    Foarte adevărat! Geonă trebuie să plece până nu este prea târziu pentru PSD. Câtă nesimţire să refuze să organizeze un congres extraordinar! Să ia pildă de la Vadim sau de la Guşă şi să demisioneze, dacă este bărbat politic!

  • Messalina // noiembrie 26, 2007 at 11:45 pm

    ok, sa plece geoana!
    dar sa vina cine in loc?!
    propuneri constructive si realiste, va rog!

    respect,

  • comentatorul // noiembrie 27, 2007 at 12:42 am

    UN ADEVAR INCOMOD despre referendumuri

    Referendumurile din Romania se organizeaza dupa regulamente stabilite imediat in perioada premergatoare votului in functie de interesele unor anumite grupari politice care in momentul respectiv reusesc cumva sa se impuna in fata altora.

    Sondajele de opinie, publice sau secrete, fac ca rezultatele unui scrutin sa poate fi dinainte prevazute. Astfel, prin metode obscure, grupurile politice de care am amintit, schimba ceva in regulamentul de desfasurare al scrutinului asa incit rezultatele votului sa le fie favorabile.

    Exemple:

    1. La referendumul din 18-19 Octombrie 2003 privind Legea de revizuire a Constituţiei României a fost permisa votarea pe parcursul a doua zile deoarece sondajele indicau imposibilitatea intrunirii unei prezente de 50%+1 doar intr-o singura zi.

    2. La referendumul pentru demiterea presedintelui Traian Basescu desfasurat pe 19 Mai 2007 este permisa validarea sa desi s-au prezentat sub 50%+1 din alegatori.

    3. La referendumul pentru Vot Uninominal din 25 Noiembrie 2007 nu se intruneste prezenta a 50%+1 din populatia cu drept de vot si scrutinul este invalidat.

    INTREBARE: Cind vom avea o lege stabila a referendumului? Din cele trei exemple pe care le-am dat este evident ca scrutinele de consultare populara nu s-au desfasurat dupa aceeasi regula.

  • diogenecainele // noiembrie 27, 2007 at 8:13 am

    @Messalina
    Sunt destui. Cred ca iti vin si tie cateva nume in cap imediat. E elementar. Nu va avansa nimeni nume acum pentru ca sa nu si-o ia respectivul de pomana şi deci vei mai avea de aşteptat, după cum va avea si curiozitatea mea de aşteptat. Important e sa repare falia de acum din PSD şi să scoată partidul din starea de dezorientare cronică.

  • Messalina // noiembrie 27, 2007 at 11:16 am

    destui?!

    nu-mi vine nici unul in minte la care sa nu-mi popeze instant si contraargumentele: nastase-i compromis, cozmanca-i prea batrin, clujenii-s suspecti, sarbu n-are… ce-i trebe, nica are prea multi dusmani, hrebe e… am mai zis compromis?! titus e prea tinar si cam papagal, geoana e tot ala.

    so… cine?! ana birchall?! :D

    ah, vanghelie :))

    nu, oprescu.

    habar n-am. si, sincer, mi-ar placea sa vad pe unul ridicindu-se.

  • mihneageorgescu // noiembrie 27, 2007 at 11:23 am

    @Messalina
    Năstase compromis?! Băsescu nu era compromis în 2004?
    Şi Vanghelie ce are? Nu are gramatică?

  • diogenecainele // noiembrie 27, 2007 at 11:35 am

    @messalina
    mai cauta. nu incerca sa ma fortezi. stii ca sunt incapatanat. Nu ai epuizat inca numele. Poţi să îi iei alfabetic şi sa la faci o analiză SWOT. E mai utilă, fie şi pentru că pune în faţă 4 fragmente de imagine/calităţi, şi nu doar unul singur. Vezi si tu ce nume s-au vehiculat etc etc. N-am chef sa fac proiecţii acum. Nu că m-as teme. Eu am facut deja una, şi înca deja de două luni. E scrisa pe undeva pe net. Chiar daca nu e personajul pe care l-as vrea cel mai mult, are cele mai mari sanse si s-ar putea dovedi ok mai ales daca si formula de conducere va fi cea pe care o cred cea mai probabila.

  • Gabriela Savitsky // noiembrie 27, 2007 at 1:33 pm

    Dupa cum vedem, niciun “Adio!” ba, chiar din contra, as spune. E normal sa se cramponeze de functie, unde ai vazut sa isi asume cineva vreun esec, in politica romaneasca?
    Ce e trist, ca nu am auzit decat voci razlete clamand schimbarea ofertei electorale a PSD-ului. Poate daca ne facem un partid de simpatizanti si exercitam presiune mediatica si nu numai asupra adormitilor din interior, Stanga ar avea o sansa. T.B. are tot interesul sa-l mentina in functie pe M. Geoana, avand, astfel, controlul pricipalului adversar. In perspectiva scrutinurile sau scrutinelor ce vor urma. Daca ne gandim bine, T.B. are trei partide la dispozitia sa, cu amendamentul ca unul mai zvacneste si inca se impotriveste cizmei care il striveste.

  • Messalina // noiembrie 27, 2007 at 1:42 pm

    ok, sa inceapa pariurile! :)

    @diogene: nu incercam sa te fortez, faceam un exercitiu de tip “asociati substantivul cu epitetul potrivit”. cred ca se practica la clasa a IV-a.

    @mihnea: nastase este totusi compromis. in ciuda valorii sale incontestabile, are momentan atasate de coada un numar de tinichele care il transforma intr-un pericol pentru partid. mi-e teama ca intern, colegii nu-l vor accepta pentru ca vor prognoza numeroase linii de atac la adresa partidoiului generate de el si istoria lui. cit despre vanghelie, e minoritar. nu cred ca e posibila ralierea marilor mase in jurul unui minoritar, chiar carismatic.

    sint avocatul diavolului astazi. mai mereu, de fapt. as vrea la fel de mult ca oricare dintre voi sa se gaseasca o solutie. n-o vad. dar am ochii deschisi. astept.

  • diogenecainele // noiembrie 27, 2007 at 1:55 pm

    @mesalina
    Da, dar e un exercţiu care nu are nici o logică şi care nu se poate substitui logicii.

    Cât priveşte tinichelele, atunci când se va vedea că discursul lui Băsescu a fost o mare farsă şi o capcană, tinichelele vor valora fix cât nişte tinichele. După cum se vede lumea nu mai percutează la discursul anti- al lui Băsescu. Când capacitatea de guvernare sau administrativă sau alte elemente vor urca în topul preferinţelor în defavoarea discursului populist şi anticorupţie, Năstase va fi un atu.

  • Messalina // noiembrie 27, 2007 at 2:12 pm

    da, si eu sint fan nastase :)

    problema este ca discursul anti- al lui basescu in ceea ce-l priveste pe nastase a fost internalizat, asumat si confirmat de partid. nu spun ca problema lui interna nu se va rezolva niciodata, doar ca nu se va rezolva pina la urmatoarele alegeri.

  • diogenecainele // noiembrie 27, 2007 at 2:23 pm

    @Messalina
    Ceea ce am spus si am scris intotdeauna, după cum probabil stii. Ieri l-am vazut la Realitatea pe Bogdan Theodorescu vorbind despre internalizarea discursului anticoruptie de către PSD ca o mare greşeală strategică. E destul de clar cred ce a însemnat ”reforma” în PSD şi cât de fructuoasă poate să fie.

    Reforma în PSD trebuie să fie sistemica (de pildă un nou sistem de alegere a şefilor sau a candidatilor prin scrutin universal intern, în cazul ultimilor fara cote de la centru şi pentru toţi candidaţii, nu numai la parlamentare) şi nu o taiere de capete dupa cum i se pare cuiva. Asta e ce poate valida liderii. De aceea şi nemulţumirea grassroot-ului de care vorbea Iliescu.

  • Gabriela Savitsky // noiembrie 27, 2007 at 3:56 pm

    Messalina,

    Marian Saniutza,
    Nicolae Vacaroiu - este, de departe, cel mai serios din PSD
    mai este un tip, nu stiu cum il cheama, a fost secretar de stat la industie, are o ureche cu o pata maronie, prezentabil, logic in exprimare -
    oricine poate sa scoata partidul din mlastina

  • Gabriela Savitsky // noiembrie 27, 2007 at 4:00 pm

    Domnul Geoana, zambitor, a intarit si astazi pozitia de ieri. Nu va fi niciun congres. Sunt voci razlete. A si amenintat.

    Crezi ca va risca sa-l “dea afara” pe Ion Iliescu? Cica nu vor avea mila cu “perturbatorii”…

Scrieti un comentariu